17 Ιουνίου 2014

Νέα χαράτσια εν' όψει, πληρωτέα μετά τις εκλογές

Νέα χαράτσια εν όψει, πληρωτέα όπως πάντα μετά τις εκλογές. Για όσους εύκολα πείθονται από την προπαγάνδα των διαπλεκόμενων ΜΜΕ, και παίρνουν είδηση την αλήθεια μόνον μόλις λάβουν την ειδοποίηση πληρωμής. Αλλά και για τους άλλους, τους πολλούς, που έχουν πια χάσει το λογαριασμό από τις απανωτές αλλαγές, και δεν ξέρουν πως τελικά κατέληξαν οι "συνεννοήσεις" με την τρόικα. Για αυτό το λόγο, εμείς ενημερώνουμε τον κόσμο πριν τις εκλογές. Προς γνώσιν και συμμόρφωσιν.


Νέα χαράτσια με το φόρο εισοδήματος


Οι δηλώσεις φόρου εισοδήματος, που θα πρέπει να γίνουν μέχρι 30 Ιουνίου, θα γίνουν με βάση το φορολογικό νόμο 4172 / 2013. Ψηφίστηκε τον Ιούλιο του 2013, ισχύει όμως για πρώτη φορά από τις φετινές δηλώσεις, και προβλέπει τα εξής:
 
  1. Πρώτα από όλα, και για όποιον δεν κατάλαβε, ο νόμος προσθέτει 2,5 δις Ευρώ επί πλέον φόρους. Όλοι μας ξέρουμε τι έγινε πέρυσι, αλλά τώρα έχουμε και επίσημα στοιχεία:
Σύμφωνα με την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων του 2013, στα 6,82 δισ. ευρώ έφτασε το ποσό που καλούνται να πληρώσουν οι φορολογούμενοι (επιπλέον των όσων τους παρακρατήθηκαν άμεσα), από την φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων, όταν για τις δηλώσεις του 2012 το αντίστοιχο ποσό ήταν 1,1δισ. ευρώ. Ήταν δηλαδή το 2013 πάνω από έξι φορές μεγαλύτερο!
  1. Καμία πρόβλεψη για αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής του μεγάλου κεφαλαίου, κάτι που, έστω και υποκριτικά, «καυτηρίασε» ακόμα και η Μέρκελ και οι όμοιοί της. Μένουν έτσι τα συνήθη υποζύγια να πληρώνουν το λογαριασμό, γιατί πάλι τάχα επειγόμαστε.
  2. Μειώνεται η φορολογία του μεγάλου κεφαλαίου: Οι ΑΕ, ΕΠΕ και κεφαλαιουχικές θα φορολογούνται για όλα τα κέρδη με συντελεστή 26% από 20% που ισχύει για τις χρήσεις 2010 έως 2011. Για όσα όμως μερίσματα ή κέρδη κεφαλαιοποιούν ή διανέμουν, θα κάνουν παρακράτηση φόρου 10% από 25% που ισχύει σήμερα. Δηλαδή από συνολική επιβάρυνση 40% (20%+25% επί του 80% των κερδών, με αφαίρεση δηλ. του φόρου που λογίστηκε στα συνολικά κέρδη) πέρυσι και πρόπερσι, φέτος θα έχουν 33,4%. Μείωση 6,6%! Ο δε φόρος 10% για μερίσματα, εξαντλεί τη φορολογική υποχρέωση του μετόχου. Αν δηλαδή κάποιος έχει μεγάλο εισόδημα μόνο από μερίσματα, φορολογείται με 10% ανεξάρτητα από το ύψος του εισοδήματος (αντί για το 42% των μισθωτών)! 
  3. Για τα φυσικά πρόσωπα θα ισχύσει αυτοτελής φορολόγηση ανάλογα με την πηγή, κάτι που ευνοεί τα μεγάλα εισοδήματα από πολλές πηγές, μιας και το πρόσθετο εισόδημα δεν θα αθροίζεται ώστε να φορολογείται ολόκληρο στις ανώτερες κλίμακες. Για κάθε πηγή ξεχωριστά θα ισχύουν τα εξής:
  4. Για εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες (και μισθωτούς με μπλοκάκι) προβλέπεται φορολόγηση από το 1ο Ευρώ αλλά και μείωση φόρου μέχρι 2.100 Ευρώ για εισοδήματα μέχρι 21.000, ενώ από κει και πέρα η μείωση φόρου γίνεται μικρότερη κατά 100 Ευρώ ανά 1000 Ευρώ εισοδήματος, και μηδενίζεται στις 42.000. Η μείωση αυτή ισοδυναμεί με αφορολόγητο 9.500 μέχρι τις 21.000, ενώ από κει και πάνω το «αφορολόγητο» μειώνεται μέχρι μηδενισμού. Έτσι, μέχρι 23.000 ευρώ χωρίς παιδιά, θα υπάρχει μικρή ελάφρυνση από πέρυσι (από την άποψη της κλίμακας μόνο, δείτε παρακάτω για τις φοροαπαλλαγές που καταργούνται). Για ένα παιδί υπάρχει ελάφρυνση για εισόδημα κάτω από 12.000, για δύο παιδιά κάτω από 11.000 ενώ από το τρίτο παιδί υπάρχει επιβάρυνση. Για εισοδήματα πάνω από τα προηγούμενα όρια και μέχρι τις 35.000 ευρώ  η επιβάρυνση είναι αναλογικά μεγαλύτερη. Οι μειώσεις προϋποθέτουν αποδείξεις δαπανών 25% του εισοδήματος (μέχρι 10.500 Ευρώ για εισόδημα 42.000), ενώ αν αυτές δεν συγκεντρωθούν, θα υπάρχει πρόστιμο 22% στη διαφορά. Όλες οι φοροαπαλλαγές καταργούνται, πχ. μειώσεις για προστατευόμενα τέκνα, τόκους στεγαστικών δανείων, ενοίκιο κατοικίας φορολογούμενου και παιδιών, ασφάλιστρα, δίδακτρα κλπ, εκτός από τις ιατρικές δαπάνες (αλλά και από αυτές μόνο για ποσά πάνω από το 5% του συνολικού εισοδήματος), δωρεές προς το δημόσιο και διατροφή προς σύζυγο, που κι αυτές παραμένουν ως μειώσεις μόνο για μισθωτούς, και φυσικά με ανώτατο όριο.
  5. Προσοχή στα τεκμήρια: Η ραγδαία πτώση μισθών και συντάξεων, η εκτεταμένη ανεργία, τα αυξημένα ως προς το παρελθόν τεκμήρια, με τις αντικειμενικές αξίες των κατοικιών να είναι πια μεγαλύτερες από τις πραγματικές, έχουν σαν αποτέλεσμα σε πάρα πολλές περιπτώσεις το πραγματικό εισόδημα να είναι μικρότερο από τα τεκμήρια. Έτσι ο φόρος υπολογίζεται με βάση τα τεκμήρια και είναι δυσανάλογα μεγάλος! Υπενθυμίζουμε ότι τα τεκμήρια είναι μαχητά. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί και πρέπει κάποιος να τα αμφισβητήσει πηγαίνοντας στην εφορία. Μπορεί επίσης να επικαλεσθεί εισόδημα προηγούμενων ετών, για να δικαιολογήσει τη διαφορά.
  6. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι ατομικές επιχειρήσεις, φορολογούνται από το πρώτο Ευρώ, με συντελεστή 26% για εισόδημα μέχρι  50.000 ευρώ και 33% για το επιπλέον ποσό, χωρίς αφορολόγητο και χωρίς καμία μείωση φόρου, ούτε για νοσοκομειακή – ιατρική περίθαλψη! Αυτό προκαλεί μεγάλες επιβαρύνσεις για όσους έχουν εισόδημα μέχρι 35.000, ενώ είναι ευνοϊκότερη για τα μεγαλύτερα εισοδήματα. Το τέλος επιτηδεύματος αυξάνεται επίσης σε 650 Ευρώ από 500 (η διάταξη αυτή είχε ισχύσει ήδη από πέρισυ).
  7. Οι αγρότες, θα φορολογηθούν για εισοδήματα έως 25.000 ευρώ με συντελεστή 22%, από 25.001 ευρώ έως 42.000 ευρώ με 32%, ενώ για εισοδήματα που ξεπερνούν τα 42.001 ευρώ με 42%. Θα υπάρξουν τελικά (μόνο για φέτος) οι εκπτώσεις φόρου των μισθωτών (αυτό το κέρδισαν οι αγρότες με τις κινητοποιήσεις τους, γιατί ο νόμος δεν το προέβλεπε), αλλά χωρίς φοροαπαλλαγές για ιατρικές δαπάνες, διατροφή και δωρεές, που έμειναν μόνο για τους μισθωτούς.
  8. Τα εισοδήματα από ακίνητα φορολογούνται αυτοτελώς με συντελεστή 10% μέχρι 12.000 και για επιπλέον ποσά με 33%, με πρόσθετο φόρο 1,5% για κατοικίες και 3% για επαγγελματική στέγη ή κατοικίες μεγαλύτερες των 300 τ.μ. Επιβαρύνονται δηλ. οι μικροϊδιοκτήτες που με το συνολικό τους εισόδημα δεν υπερβαίνουν αισθητά το «αφορολόγητο» και ελαφρύνονται όσοι έχουν υψηλότερα εισοδήματα.
  9. Η φορολογία τόκων των καταθέσεων αυξάνει από 10% σε 15% (αυτή η διάταξη εφαρμόστηκε ήδη από 1/1/2014), επιβάλλεται φόρος υπεραξίας 20% στα ακίνητα (στη διαφορά τιμής πώλησης του ακινήτου από την τιμή αγοράς του), και φόρος υπεραξίας 20% στη μεταβίβαση μετοχών.

Υπολογίστε το φόρο εισοδήματος  μέσω δικτυακής εφαρμογής που βρήκαμε στο internet, εδώ

Ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ)


Οι δηλώσεις Ε9, που πρέπει να υποβληθούν μέχρι το τέλος Μαίου, θα είναι η βάση του νέου Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων. Με το νόμο 4223/2013 (που ψηφίστηκε στις 31/12/2013), το τάχα έκτακτο χαράτσι της ΔΕΗ, που από ΕΕΤΗΔΕ είχε γίνει στο μεταξύ ΕΕΤΑ (για να παρακάμψουν την απόφαση του ΣτΕ που έκρινε το 1ο χαράτσι παράνομο αν γινόταν μόνιμο), έγινε τελικά μόνιμος φόρος και μάλιστα διευρυμένος, με ονομασία ΕΝΦΙΑ αυτή τη φορά.

Το άρθρο 1 ξεκινάει χαρακτηριστικά ως εξής: «Από το έτος 2014 και για κάθε επόμενο έτος επιβάλλεται Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.)»

Τα εκκαθαριστικά θα έρθουν μέσα στον Ιούνιο, και η 1η δόση θα πρέπει να πληρωθεί μέχρι το τέλος του Ιουλίου.


Ο ΕΝΦΙΑ διαφημίστηκε όπως πάντα ως δικαιότερος και ελαφρύτερος φόρος. Παρόλο που τα έσοδα που αναμένονται ετησίως είναι 2,65 δις έναντι των 2,48 πριν (του αθροίσματος ΕΕΤΑ + ΦΑΠ), 170 εκ. δηλαδή παραπάνω (και 6 φορές πάνω από τη φορολογία του 2010)! Αλλά ας δούμε τη νέα φοροκλοπή αναλυτικά:

  1. Πρώτα από όλα, για να εισπραχθούν τα 2,65 δις, ο φόρος που θα βεβαιωθεί είναι 3,28 δις! Ο φορολογούμενος που τελικά θα μπορέσει να πληρώσει, θα πληρώσει 24% επί πλέον! Αλλά και όσοι δεν μπορέσουν, θα έχουν χρεωθεί κατά 24% παραπάνω!
  2. Ακόμα, ενώ μέχρι τώρα η φορολογία αφορούσε μόνο σε ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, τώρα φορολογούνται τα πάντα: Κτίσματα ηλεκτροδοτούμενα και μη, οικόπεδα εντός σχεδίου (που δεν πλήρωναν χαράτσι στη ΔΕΗ), αγροτεμάχια εκτός σχεδίου (που δεν πλήρωναν ούτε χαράτσι ούτε ΦΑΠ), όλα.
  3. Για τα κτίσματα, ίσχυε μέχρι τώρα η τιμή ζώνης που είχαν στείλει οι δήμοι στη ΔΕΗ, η οποία σε κάποιες περιοχές και για ειδικούς λόγους ήταν μικρότερη από την τιμή ζώνης της εφορίας (αυτό ίσχυε και για κάποιες περιοχές της Κηφισιάς). Τώρα θα ισχύσει η τιμή ζώνης της εφορίας, οπότε στις παραπάνω περιπτώσεις ο υπολογισμός ξεκινάει από μεγαλύτερη βάση.
  4. Η τιμή ζώνης των περιοχών εκτός αντικειμενικού συστήματος προσδιορισμού της αξίας αυξάνει, σε πολλές περιπτώσεις δραματικά. Γιατί σ΄αυτές τις περιπτώσεις, η τιμή ζώνης που θα ισχύσει είναι η κατώτερη ΤΖ της δημοτικής ενότητας, του δήμου ή της περιφερειακής ενότητας για την οποία υπάρχουν αντικειμενικές τιμές, που είναι συνήθως μεγαλύτερες από την κατώτατη τιμή ζώνης με την οποία υπολογιζόταν το ΕΕΤΗΔΕ / ΕΕΤΑ.
  5. Οι ημιυπαίθριοι χώροι (ΗΥΧ) που είχαν νομιμοποιηθεί με το νόμο 3843/2010 (νόμο Μπιρμπίλη), εξαιρούνταν μέχρι τώρα από τη φορολογία. Αυτό ήταν και το κίνητρο που προέβλεπε ρητά ο νόμος αυτός για τη δήλωση των ΗΥΧ, ώστε να μαζέψουν λεφτά. Τώρα, το κράτος απατεώνας, αναιρεί τις δικές του δεσμεύσεις: Οι φορολογούμενοι πρέπει να δηλώσουν και αυτούς τους ΗΥΧ στο Ε9 μέχρι τέλος Μαϊου, για να φορολογηθούν με ΕΝΦΙΑ. Υπενθυμίζουμε ότι νομιμοποιήσεις που έγιναν με μεταγενέστερους νόμους, πρέπει να έχουν ήδη δηλωθεί (εφ'  όσον έγιναν μέχρι το 2012), ή να δηλωθούν τώρα (εφ' όσον έγιναν το 2013).
  6. Ο φόρος έχει 2 τμήματα: Ο κύριος φόρος που υπολογίζεται για κάθε ακίνητο ξεχωριστά, και ο συμπληρωματικός φόρος που υπολογίζεται στο σύνολο της αξίας των ακινήτων (για σύνολο αξίας πάνω από 300.000 Ευρώ). Έτσι, για τον κύριο φόρο (που είναι ο βασικός) δεν υπάρχει καμμία αναλογικότητα ούτε απαλλασσόμενη αξία, όπως και με τα χαράτσια της ΔΕΗ. Όλα τα ακίνητα, φτωχών και πλούσιων, φορολογούνται από το 1ο Ευρώ, και με τον ίδιο (μη αναλογικό) τρόπο.
  7. Για φορολογούμενους με βεβαιωμένη αδυναμία πληρωμής, υπάρχει έκπτωση 50%, αν ισχύουν σωρευτικά τα εξής:
  • Το συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα στο προηγούμενο φορολογικού έτος, δεν υπερβαίνει τις 9.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 1.000 ευρώ για τον ή την σύζυγο και κάθε εξαρτώμενο μέλος
  • Το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων της οικογένειας του φορολογούμενου, λαμβανομένου υπόψη του ποσοστού συνιδιοκτησίας, δεν υπερβαίνει τα 150 τ.μ. 
  • Ο φορολογούμενος και ή τα μέλη της οικογένειάς του δεν έχουν  ληξιπρόθεσμες ή μη ρυθμισμένες οφειλές προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία.
 Αν ο φορολογούμενος έχει 3 και πάνω παιδιά, ή κάποιο μέλος της οικογένειάς του έχει αναπηρία 80% και πάνω, και ταυτόχρονα πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις (με το πλαφόν εισοδήματος στις 12.000), τότε απαλλάσσεται από το φόρο για το έτος αυτό.

Είναι φανερή η κοροϊδία! Οι προϋποθέσεις κάνουν τις εκπτώσεις αδύνατες, για την τεράστια πλειοψηφία!


Υπολογισμός του κύριου φόρου για κτίσματα:
  • Για τα κτίσματα, ο κύριος φόρος υπολογίζεται με την τιμή ζώνης, την επιφάνεια, τη χρήση, την παλαιότητα, τον όροφο και τον αριθμό προσόψεων του κτίσματος.
  • Ανάλογα με την τιμή ζώνης (ΤΖ), τα κτίσματα κατατάσονται σε 12 φορολογικές ζώνες (ΦΖ), για τις οποίες καταλογίζεται βασικός φόρος (ΒΦ) ανά τετραγωνικό μέτρο, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:


  •  Ανάλογα με την παλαιότητα υπάρχει συντελεστής παλαιότητας (συντελεστής επιβάρυνσης βεβαίως), σύμφωνα το παρακάτω:


Για τα κτίρια προ του 1930 εφαρμόζεται συντελεστής παλαιότητας 0,8, ενώ για τα κτίρια με παλαιότητα άνω των 100 ετών εφαρμόζεται συντελεστής παλαιότητας 0,60!
  • Τα μεγάλα κτίρια ευνοούνται (για όποιον δεν κατάλαβε την ταξικότητα του μέτρου), με την εφαρμογή Συντελεστή Απομείωσης Επιφάνειας, ως εξής:


  • Συντελεστής Ορόφου, ανάλογα με τον όροφο στον οποίο βρίσκεται το κτίσμα (και εδώ είναι συντελεστής επιβάρυνσης, εκτός από υπόγεια) :    
       
Προκειμένου για μονοκατοικία, εφαρμόζεται Συντελεστής Μονοκατοικίας 1,02
  • Συντελεστής Πρόσοψης, που είναι 1 για μηδενικό αριθμό προσόψεων, 1,01 για κτίρια με μία πρόσοψη και σε 1,02 για κτίρια με δύο ή περισσότερες προσόψεις.
  • Συντελεστής Βοηθητικών Χώρων = 0,1.
  • Συντελεστής Ημιτελών Κτισμάτων = 0,4, που  εφαρμόζεται στα ημιτελή κτίσματα, ανεξαρτήτως σταδίου κατασκευής, που: α) δεν είχαν ποτέ ηλεκτροδοτηθεί και είναι κενά ή β) ηλεκτροδοτούνται με εργοταξιακό ηλεκτρικό ρεύμα, δεν είχαν ποτέ άλλη παροχή ρεύματος πλην της εργοταξιακής, και είναι κενά.
  • Συντελεστής Ειδικών Κτιρίων = 0,5
  • Υπολογισμός Φόρου: Η επιφάνεια του κτίσματος πολλαπλασιασμένο με τους παραπάνω συντελεστές (όπου αυτοί εφαρμόζονται).
Υπολογισμός του κύριου φόρου για οικόπεδα (εντός σχεδίου):

Το οικόπεδο εντάσσεται σε κάποια φορολογική ζώνη με βάση τη Μοναδιαία Αξία του οικοπέδου ανά τετραγωνικό, που είναι ο λόγος της φορολογητέας αξίας του οικοπέδου προς τη συνολική επιφάνειά του.

Η φορολογητέα αξία του οικοπέδου ισούται με το γινόμενο του συντελεστή οικοπέδου (Σ.Οικ.), της συνολικής τιμής εκκίνησης του οικοπέδου, του συντελεστή πρόσοψης και της επιφάνειας του οικοπέδου, όπως αυτά ορίζονται μέχρι τώρα.


Ο Συντελεστής Πρόσοψης (Σ.Π.) είναι 1,00 για 1 πρόσοψη, 1,08 για 2 ή παραπάνω προσόψεις και 0,80 αν δεν υπάρχει πρόσοψη.

Αν στο οικόπεδο υπάρχει κτίσμα, η επιφάνεια του οικοπέδου φορολογείται αφού αφαιρεθεί η επιφάνεια που  αναλογεί στο υπάρχον κτίσμα, με βάση το Συντελεστή Αξιοποίησης του Οικοπέδου (συνήθως ο συντελεστής δόμησης).
Ο συντελεστής του φόρου ορίζεται ανά φορολογική ζώνη (ΦΖ) σύμφωνα με το διπλανό πίνακα.

Υπολογισμός του κύριου φόρου για γήπεδα (εκτός σχεδίου):

Ο κύριος φόρος προκύπτει από το Βασικό Συντελεστή Φορολογίας που καθορίζεται σε 0,001 του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο (1 ευρώ ανά στρέμμα), με την εφαρμογή συντελεστών θέσης, χρήσης, άρδευσης, απαλλοτρίωσης και ύπαρξης κατοικίας:

Ο Συντελεστής Θέσης ορίζεται ανάλογα με τη θέση που αντιστοιχεί στην ελάχιστη Αρχική Βασική Αξία (Α.Β.Α.) της Δημοτικής Ενότητας στην οποία ανήκει το γήπεδο, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:


Ο Συντελεστής Χρήσης, ορίζεται σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
Ο Συντελεστής Άρδευσης ορίζεται σε 1,1.
 
Ο Συντελεστής Απαλλοτρίωσης ορίζεται σε 0,75.
 
Ο Συντελεστής Κατοικίας είναι ίσος με 5, αν υπάρχει κατοικία εντός του γηπέδου.

Υπολογισμός του συμπληρωματικού φόρου

Ο συμπληρωματικός φόρος υπολογίζεται πάνω στη συνολική αξία της περιουσίας, αφαιρουμένων των εκτός σχεδίου ή οικισμού γηπέδων και κτιρίων με ηλικία μεγαλύτερη των 100 ετών και τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ως ιστορικά διατηρητέα μνημεία ή ως έργα τέχνης.

Ανάλογα με το συνολικό ύψος της περιουσίας, ο συντελεστής του πρόσθετου φόρου ορίζεται ως εξής:

  
Ανίθετα για νομικά πρόσωπα, ο φόρος είναι 0,5%

Υπολογίστε τον ΕΝΦΙΑ  μέσω δικτυακής εφαρμογής που βρήκαμε στο internet, εδώ



ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΩΝ ΤΗΣ


ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ, ΠΑΛΙΟΥΣ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ, ΦΑΝΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΚΡΥΦΟΥΣ

ΣΣ. Το κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε λίγο πριν τις δημοτικές εκλογές του 2014. Λόγω της επικαιρότητάς του, "μεταφέρθηκε" στις 17/6/2014.

3 σχόλια :

  1. Για άλλη μια φορά γίνονται εκλογές με υποσχέσεις, ενώ η πραγματικότητα έχει χαράτσια. Για άλλη μια φορά η φορολογία καθυστερεί, για να έρθει η λυπητερή μετά τις εκλογές.

    Για άλλη μια φορά δήμαρχοι και περιφερειάρχες στρώνουν με άσφαλτο τους δρόμους την τελευταία εβδομάδα πριν τις εκλογές. Για άλλη μια φορά δήμαρχοι ανακοινώνουν λίγες μέρες πριν τις εκλογές, ότι το μετρό θα φτάσει μέχρι την Εκάλη, όχι επειδή αυτοί θα το κατασκευάσουν, αλλά επειδή κατατέθηκε ρυθμιστικό σχέδιο (από εκείνα που κατατίθενται κάθε τόσο και κανένα δεν υλοποιείται) που προβλέπει σχετικές αοριστίες, τις ίδιες που είχαν εξαγγελθεί και πριν από 5, από 10, από 15 και από 20 χρόνια.

    Ως πότε θα παραπλανώνται οι πολίτες από κυβερνητικούς και τοπικούς μαυρογιαλούρους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι ηλίθιοι που βλέπουν μόνο ανάπτυξη με Σαμαρά και ταυτίζονται με τα συμφέροντα των μεγαλοκαρχαριών να τον χαίρονται.
    Ο αγώνας είναι ταξικός και ο κόσμος δεν έχει πάρει χαμπάρι ότι αγωνίζεται για τα συμφέροντα λίγων οικογενειών των οποίων ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος τα συμφέροντα εξυπηρετούν.
    Μιλούν για ανάπτυξη και επιχειρηματικότητα και ο κάθε μικροεπαγγελματίας ή μεροκαματιάρης φαντάζεται τον εαυτό του Λάτση, Βαρδινογιάννη με μερσεντές, βίλες και πισίνες και ψηφίζει δαγκωτό Σαμαρά. Και μετά του έρχεται η σφαλιάρα και διαμαρτύρεται. ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΕΙ. Όποιος ψηφίζει δεξιά και μετά διαμαρτύρεται να εκτονώνεται μπροστά στον καθρέφτη για να μην πηγαίνει το φτύσιμο τσάμπα.
    ΑΤΣΑΛΙΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ ακόμα δεν έχω καταλάβει ποιοι τους ψηφίζουν. Από τους 100 που κάνω παρέα ένας μόνον είναι ‘’μνημονιακός’’ και αυτός κάπως σιτεμένος 80φέβγα!! Οι 99 πάλι έχουν την ίδια άποψη με την δική μου. Μήπως τελικά μας ‘’αρέσει;’’ Και δεν το μολογάμε;
    ΕΛ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε μη χρησιμοποιείτε (εφ΄ όσον είναι δυνατόν) Greeklish. Τα σχόλια εμφανίζονται όλα, εκτός αν είναι υβριστικά, διαφημιστικά ή άσχετα