Την Πέμπτη 21.07.2016, στις 6:30 μμ, θα πραγματοποιηθεί κοινή συνεδρίαση των Δημοτικών Συμβουλίων Διονύσου και Κηφισιάς, στο Πολιτιστικό κέντρο Αγ. Στεφάνου (Πεντζερίδη 3), με θέμα την αντίθεση στην τοποθέτηση ΔΙΟΔΙΩΝ στους κόμβους Αγ. Στεφάνου και Βαρυμπόμπης.
Η κοινή συνεδρίαση
Η συνεδρίαση αποφασίσθηκε ομόφωνα σε Διαπαραταξιακή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 14 Ιουλίου στο Δημαρχείο Διονύσου, σε συνεννόηση με το δήμαρχο Κηφισιάς. Αποφασίστηκε να προσκληθούν ο Δήμαρχος Κηφισιάς κ. Γιώργος Θωμάκος και τα μέλη των Δημοτικών Συμβουλίων Διονύσου και Κηφισιάς σε κοινή ανοιχτή σύσκεψη με θέμα «Σταθμοί πλευρικών διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους Αγίου Στεφάνου και Βαρυμπόμπης».
Ο κόμβος του Αγίου Στεφάνου σύμφωνα με τη μελέτη |
Η παρουσία μας στη συνεδρίαση είναι απαραίτητη. Η από κοινού έκφραση της κατηγορηματικής αντίθεσης Δημοτικών Συμβουλίων, φορέων και δημοτών όχι μόνο στην τοποθέτηση διοδίων στους κόμβους Αγίου Στεφάνου και Βαρυμπόμπης αλλά και παντού, η άμεση τροποποίηση του σχετικού Νόμου 3555 / 2007, η κατάργηση του νόμου Βορίδη που ποινικοποιεί τις κινητοποιήσεις ενάντια στα διόδια και το άμεσο σταμάτημα των σχετικών διώξεων, είναι πλέον επείγουσα ανάγκη. Γιατί σήμερα παίζονται όλα,αύριο θα είναι αργά.
Διόδια σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο το 2018
Σύμφωνα με γραπτή απάντηση απάντηση του υπουργού κου Σπίρτζη σε ερώτηση στη Βουλή της κας Εύης Χριστοφιλοπούλου, βουλευτού Αττικής,"η έναρξη λειτουργίας των σταθμών Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου μετατίθεται για το τέλος της Περιόδου Μελετών Κατασκευών και συγκεκριμένα για το τέλος του έτους 2018".
Ο κόμβος της Βαρυμπόμπης σύμφωνα με τη μελέτη |
Ολόκληρη η απάντηση του υπουργού έχει ως εξής:
"Σε απάντηση της παραπάνω Ερώτησης, παρακαλούμε να πληροφορήσετε την κυρία βουλευτή ότι επισυνάπτουμε το με αρ.πρωτ.ΛΕ/ΙΟ/01/07/09/5980/16-3-2016 σχετικό έγγραφο της Δ/σης Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης και το με αρ.πρωτ.ΚΓ/ΦΚ000/2089/22-3-2016 σχετικό έγγραφο της ΕΥΔΑ Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών, για ενημέρωση.
Επιπλέον το Υπουργείο μας, επιλέγοντας να προχωρήσει με τους παραχωρησιούχους σε διαπραγμάτευση και συμφωνία με όρους διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος με κοινωνική ευαισθησία και με στοχευμένες παρεμβάσεις για τα πιο αδύναμα στρώματα του ελληνικού λαού, κατάφερε να έρθει σε συμφωνία αλλαγών για δυο από τις πέντε Παραχωρήσεις.
Στις άμεσες ενέργειες της συμφωνίας εντάσσονται:
- Οι δωρεάν διελεύσεις από πλευρικούς σταθμούς διοδίων για ενδοδημοτικές μετακινήσεις για τις οποίες δεν υφίστανται εναλλακτικές διαδρομές. Συμφωνήθηκε για αυτές τις περιπτώσεις η δωρεάν διέλευση των μόνιμων κατοίκων, στα όρια των Δήμων. Οι Δήμοι που εντάσσονται σ’ αυτή την κατηγορία για τις δυο παραχωρήσεις είναι οι Δήμοι Ωρωπού, Θηβαίων και Ορχομενού.
- Δωρεάν διελεύσεις από όλους τους σταθμούς διοδίων στα οχήματα τα οποία είτε ανήκουν είτε αναγνωρισμένα μεταφέρουν ΑΜΕΑ.
- Παροχή επιπλέον εκπτώσεων σε εργαζόμενους χρήστες. Η συμφωνία αυτή αφορά τους εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο, για να μετακινηθούν από και προς το χώρο εργασίας τους. Στις 40 διελεύσεις προβλέπονται τουλάχιστον 5 να είναι δωρεάν, δηλαδή το 12,5% των διελεύσεων θα γίνεται ελεύθερα.
- Αναλογικό σύστημα διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης. Θα εκπονηθεί άμεσα μελέτη εφαρμογής πλήρως αναλογικών χρεώσεων (ανά χιλιόμετρο διανυόμενης διαδρομής) η οποία και θα εφαρμοστεί στο τέλος της Περιόδου Κατασκευών. Δηλαδή, με την ολοκλήρωση των έργων θα έχουμε σε λειτουργία το αναλογικό σύστημα χρέωσης.
- Πλευρικά διόδια Α/Κ Βαρυμπόμπης και Α/Κ Μπογιατίου. Η έναρξη λειτουργίας των σταθμών Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου μετατίθεται για το τέλος της Περιόδου Μελετών Κατασκευών και συγκεκριμένα για το τέλος του έτους 2018, που θα έχουμε αναλογική χιλιομετρική χρέωση. Για τους δημότες μόνιμους κατοίκους των Δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου προβλέπεται να διέρχονται δωρεάν όταν λειτουργήσουν οι εν λόγω σταθμοί διοδίων μετά το 2018.
- Θα υπάρχει υποχρέωση καταβολής δημοτικών τελών, των παραχωρησιούχων των αυτοκινητοδρόμων, αν οι Δήμοι παρέχουν τις αντίστοιχες υπηρεσίες (δηλαδή υπηρεσίες αποκομιδής απορριμμάτων, ηλεκτροφωτισμού, πρασίνου κ.λπ.). Αλλιώς θα απαλλάσσονται.
- Θα επισπευσθούν και θα επιλυθούν άμεσα τα προβλήματα που υπάρχουν από την αρχή των έργων και άπτονται θεμάτων απαλλοτριώσεων, περιβαλλοντικών ρυθμίσεων και αδειών και αρχαιολογικών ερευνών. Για τους λόγους αυτούς συμφωνήθηκε η χρονική παράταση της Περιόδου Κατασκευών: 17 μήνες για την Ιόνια και 18 μήνες για τον Ε65. Υπάρχουν όπως ξέρετε αυτά τα προβλήματα που είναι άλυτα πάνω από μια δεκαετία.
- Επίλυση θεμάτων κοινωνικών δικτύων πολιτών. Θα πρέπει να επέλθει ομαλοποίηση των σχέσεων Παραχωρησιούχου - Κοινωνικών Δικτύων Πολιτών, αναφορικά με όσα έγιναν στο παρελθόν. Σ’ αυτό συμφωνήθηκε ο παραχωρησιούχος να ανακαλέσει τις ποινικές διώξεις και τις αγωγικές αξιώσεις του κατά των Κοινωνικών Δικτύων Πολιτών και των ανθρώπων που μετείχαν στις κινητοποιήσεις και τα κινήματα.
Τα δικά μας σχόλια
- Πρώτα από όλα, θα πρέπει να επισημάνουμε τη βασική ανακολουθία, ανάμεσα σε προεκλογικές εξαγγελίες των 2 κυβερνητικών εταίρων (αλλά και τη δράση μελών του ΣΥΡΙΖΑ κυρίως στα κινήματα κατά των διοδίων), και στην κυβερνητική πράξη, και μάλιστα σε θέματα που δεν επιβάλλονται από το κουαρτέτο. Από την κατάργηση των διοδίων φτάνουμε με περισσή ευκολία στην επιβολή νέων, ακόμα και εκεί (πχ. Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο), όπου ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ και κυβερνητικοί σήμερα βουλευτές είχαν με σαφήνεια και κατηγορηματικότητα ταχθεί ενάντια στην κατασκευή τους.
- Η "διαπραγμάτευση" με τους εργολάβους, απέδωσε συμφωνία σε 2 από τις 5 παραχωρήσεις, με το ποιες ακριβώς είναι αυτές να μη διευκρινίζεται. Για τις άλλες τι θα συμβεί; Τίποτα προφανώς, όλα θα κυλήσουν ακριβώς όπως προέβλεπαν οι συμφωνίες των ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, τις οποίες κατήγγειλε ο τότε αντιπολιτευόμενος ΣΥΡΙΖΑ.
- Η συμφωνία των 2/5, την οποία βεβαίως δεν έχουμε ακόμα δει γραπτώς, έχοντας έτσι κάθε λόγο να αμφιβάλλουμε για την ακρίβεια των διατυπώσεων του υπουργού ως προς το τελικό κείμενο, έχει μία και μόνη σίγουρη διάσταση: Τη λειτουργία διοδίων σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη το τέλος του 2018, στο τέλος της περιόδου μελετών, πριν δηλαδή από την κατασκευή των σχετικών κόμβων!
- Η λειτουργία αυτή, εκτός από ηθικά και πολιτικά απαράδεκτη, είναι και παράνομη, αφού καμία από τις προϋποθέσεις των σχετικών συμφωνιών του παρελθόντος (πχ. παράπλευροι δρόμοι) όχι μόνο δεν έχουν υλοποιηθεί, αλλά ούτε και έχει αρχίσει η όποια υλοποίηση. Στη δε περιγραφή της συμφωνίας από τη υπουργό δεν υπάρχει ούτε λέξη - πρόβλεψη για οτιδήποτε σχετικό.
- Στη "διαπραγμάτευση" προφανώς δίνεις και παίρνεις. Τίποτα από αυτά που έδωσε το υπουργείο δεν αποκαλύπτεται, ωστόσο ο πρότερος βίος όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων (πχ. χαριστικές πράξεις εκατομμυρίων προς τους εργολάβους) προδικάζει την έκβαση. Ο υπουργός (προερχόμενος από το ΠΑΣΟΚ υπενθυμίζουμε), μας παρουσιάζει τις "άμεσες ενέργειες" αποφεύγοντας έτσι τις "μη άμεσες" που είναι προφανώς και η ουσία. Θα επανέλθουμε όμως όταν γίνουν γνωστές λεπτομέρειες.
- Οι εξαγγελόμενες ρυθμίσεις σε όφελος μικρής μερίδας του πληθυσμού, δεν είναι παρά προσπάθεια διάσπασης του αραγούς μετώπου κατά των διοδίων. Η λογική είναι γνωστή από τους πρώτους διδάξαντες, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ: Δίνουμε ψίχουλα στους πιο βαριά πληττόμενους, και αλλάζουμε το σύστημα ώστε συνολικά να επιβάλλουμε μεγαλύτερες επιβαρύνσεις χωρίς αυτό να φαίνεται. Έτσι ο πληθυσμός θα πληρώνει περισσότερο, αλλά χωρίς να μπορεί να συγκρίνει εύκολα το πριν και το μετά
- Το μεγάλο κόλπο αφορά στη χιλιομετρική χρέωση. Μοιάζει δικαιότερη από το υπάρχον σύστημα, ωστόσο το συνολικό ποσό μετράει, και αυτό είναι σίγουρο ότι θα αυξηθεί. Θα κάνουν μελέτες και θα καθορίσουν τη χιλιομετρική χρέωση έτσι ώστε συνολικά να έχουν μεγαλύτερα έσοδα. Έτσι όπως θα αλλάξουν οι αντικειμενικές αξίες αλλά και τα ποσοστά υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ, όπως θα αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με τυχαίο (;) πάντα αποτέλεσμα την αύξηση της συνολικής επιβάρυνσης, και την προπαγάνδα περί "δικαιοσύνης".
- "Συμφωνήθηκε .. η δωρεάν διέλευση των μόνιμων κατοίκων, στα όρια των Δήμων ... Ωρωπού, Θηβαίων και Ορχομενού". Α, μάλιστα, "στα όρια". Μ' αυτόν τον τρόπο, ένα μέτρο που αφορά ίσως το 1% του πληθυσμού γίνεται προπαγανδιστικό επιχείρημα "δικαιοσύνης" και όχημα διάσπασης του κινήματος. Θα πέσουμε στην παγίδα; Αλλά κι αυτό αφορά μόνο σε "ενδοδημοτικές μετακινήσεις για τις οποίες δεν υφίστανται εναλλακτικές διαδρομές". Θέλουν έτσι να παρακάμψουν τη νομική υποχρέωση των εταιρειών να κατασκευάσουν αξιόπιστους και επαρκείς παράδρομους. Για ψίχουλα προς λίγους, οι εταιρείες ξεφορτώνονται ένα μεγάλο κόστος: "Διαπραγμάτευση", όμοια μ'αυτήν που κατέληξε στο 3ο μνημόνιο...
- "Παροχή επιπλέον εκπτώσεων σε εργαζόμενους χρήστες ... οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο, για να μετακινηθούν από και προς το χώρο εργασίας τους ... δηλαδή το 12,5%". Σωστά, όσο είναι η έκπτωση των e-pass, αλλά όχι σε όλους, με αυστηρά κριτήρια!
- Και φυσικά, ουδέν προσωρινότερον του μονίμου, όταν πρόκειται για "διευκολύνσεις". Ας περάσουν τα διόδια και μετά βλέπουμε: Κάποιος επόμενος υπουργός θα βρεθεί, ίσως και ο ίδιος λίγο αργότερα, ενδεχομένως η επόμενη κυβέρνηση, κάποιες νέες δικαιολογίες θα επικαλεστούμε, κάποιο κουαρτέτο θα το "επιβάλλει", πάλι τη χώρα θα πρέπει να σώσουμε, κι έτσι θα πάρουμε πίσω τις διευκολύνσεις. Γιατί και οι εργολάβοι έχουν ψυχή.
- "Συμφωνήθηκε ο παραχωρησιούχος να ανακαλέσει τις ποινικές διώξεις και τις αγωγικές αξιώσεις του κατά των Κοινωνικών Δικτύων Πολιτών και των ανθρώπων που μετείχαν στις κινητοποιήσεις και τα κινήματα". Τώρα μάλιστα! Δείτε τις σχετικές εξελίξεις παρακάτω:
Οι ποινικές διώξεις με το νόμο Βορίδη
Παρά τις εξαγγελίες του κου Σπίρτζη, η πραγματικότητα είναι διαφορετική: Για όλες ανεξαιρέτως τις μεγάλες κινητοποιήσεις των τελευταίων 5 ετών, έχουμε νέες διώξεις:
- Για την ειρηνική κινητοποίηση της 29/4/2012 (λίγο πριν τις βουλευτικές εκλογές), έχουν ήδη σταλεί πριν από λίγες μέρες κλητήρια θεσπίσματα για ποινική δίκη που θα γίνει στις 13/10/2016. Η δίκη θα βασιστεί για πρώτη φορά στο Νόμο Βορίδη, που ποινικοποιεί την "παρακώλυση λειτουργίας των διοδίων", ορίζοντας για πρώτη φορά ως ποινικό αδίκημα την ειρηνική διαδήλωση κατά των διοδίων. Έρχεται λοιπόν το κράτος να υπερασπίσει όχι το δημόσιο συμφέρον, αλλά συμφέροντα ιδιωτικών εταιρειών, κατά των διαδηλωτών που υπερασπίζουν το δημόσιο συμφέρον! "ιδιώνυμο αδίκημα", χαρακτηριστικό άλλων εποχών (από τις οποίες εμπνέεται ο κος Βορίδης καθώς φαίνεται). Η σημερινή κυβέρνηση όμως τι κάνει; Είχε δεσμευτεί για κατάργηση το νόμου Βορίδη, μήπως το ξανασκέφτηκε; Μήπως η τρομοκρατία βολεύει πάντοτε την εξουσία;
- Για τις επίσης ειρηνικές κινητοποιήσεις, που διοργανώθηκαν από τους δήμους Ωρωπού, Διονύσου και Κηφισιάς σε συνεργασία με μαζικούς φορείς, έχουν επίσης σταλεί κλήσεις για προκαταρκτική εξέταση σε πολίτες. Πρόκειται για:
- Κινητοποίηση στις 16/2/2014 στα διόδια των Αφιδνών. Πολίτες με παρκαρισμένα αυτοκίνητα στο παράπλευρο δρόμο, πολλοί από αυτούς άσχετοι με την κινητοποίηση, δέχτηκαν κλήση σε απολογία για παρακώλυση της λειτουργίας του παράδρομου. Κάτι που σε καμιά περίπτωση δεν ήταν αλήθεια, μιας και όλα τα αυτοκίνητα ήταν παρκαρισμένα σε σημεία που δεν απαγορεύονταν η στάθμευση, ούτε εμπόδιζαν την κυκλοφορία.
- Το ίδιο συνέβη και για την κινητοποίηση της 21/12/2014 στη Βαρυμπόμπη. Πολίτες δέχτηκαν επίσης κλήση σε απολογία για παρακώλυση της λειτουργίας του παράδρομου. Το γελοίο στη υπόθεση αυτή είναι, ότι ήταν η ίδια η τροχαία που διοχέτευσε την κυκλοφορία της αυτοκινητοπομπής που είχε ξεκινήσει από βορειότερα στο σημείο που στάθμευσαν τα αυτοκίνητα, και υπάρχουν βίντεο γι' αυτό!
Για τους λόγους αυτούς
- Επειδή οι δρόμοι είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό
- Επειδή τα δημόσια αγαθά πρέπει να παρέχονται δωρεάν σε όλους τους πολίτες
- Γι' αυτό, οι δρόμοι δεν μπορεί να είναι ιδιοκτησία και μέσο πλουτισμού του κεφαλαίου
- Επειδή οι ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης των Εθνικών Οδών χαρίζουν δις στους εργολάβους
- Επειδή με βάσει αυτές οι εργολάβοι μπορούν να βάζουν διόδια σχεδόν κατά βούληση, μετωπικά και πλευρικά
- Επειδή μπορούν να αυξάνουν το κόστος των διοδίων επίσης κατά βούληση
- Γι αυτό οι συμβάσεις παραχώρησης πρέπει να καταργηθούν
- Επειδή η κατάσταση στην Αττική (και όχι μόνο) έγινε αφόρητη
- Επειδή ήδη προστέθηκαν νέοι μετωπικοί και πλευρικοί σταθμοί διοδίων πριν ένα χρόνο
- Επειδή ήδη το κόστος των διοδίων αυξήθηκε μέχρι 300%
- Επειδή νέα πλευρικά διόδια προγραμματίζονται άμεσα στον Άγιο Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη
- Γι αυτό πρέπει να αντιδράσουμε τώρα
- Επειδή με τα νέα διόδια η χρήση της Εθνικής Οδού θα γίνει απαγορευμένη για τους πολλούς
- Επειδή άλλο ένα χαράτσι επιβάλλεται στο λαό
- Επειδή μας φυλακίζουν μέσα στα σπίτια μας
- Επειδή παράπλευροι δρόμοι είτε δεν υπάρχουν καθόλου, είτε είναι ανεπαρκείς και επικίνδυνοι
- Επειδή και το υπόλοιπο οδικό δίκτυο είναι απολύτως ανεπαρκές για να δεχθεί τον επί πλέον φόρτο
- Επειδή με τα νέα διόδια το υπάρχον δίκτυο θα φρακάρει
- Επειδή όλα αυτά θα κοστίσουν ζωές, ατυχήματα, ατέλειωτο μποτιλιάρισμα, ρύπανση, καύσιμα και εκνευρισμό
- Γι αυτό η αντίδραση πρέπει να αφορά σε όλη την Αττική, και να συμπεριλάβει δήμους, περιφέρεια, κινήματα, φορείς και όλο το λαό.
Απαιτούμε να σταματήσουν όλες οι ποινικές και οικονομικές διώξεις που έχουν ασκηθεί εναντίον πολιτών που συμμετέχουν στα κινήματα ενάντια στα διόδια
Όχι διόδια στην Αττική
Να σταματήσουμε τα νέα διόδια σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη
___________________________________
Υπογράφτε εδώ ψήφισμα κατά της τοποθέτησης διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο, που παρά τις αρχικές εξαγγελίες, αποφασίστηκε να λειτουργήσουν το 2018, σύμφωνα με γραπτή απάντηση του αρμόδιου υπουργού σε ερώτηση στη βουλή.
Υπογράψτε εδώ κατά των διώξεων αγωνιστών ενάντια στα διόδια. Έτσι στα δικαστήρια, σε όποια πόλη και αν γίνονται, αλλά και στα υπουργεία, θα βρισκόμαστε και όλοι εμείς.
Υπογράφτε εδώ ψήφισμα κατά της τοποθέτησης διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο, που παρά τις αρχικές εξαγγελίες, αποφασίστηκε να λειτουργήσουν το 2018, σύμφωνα με γραπτή απάντηση του αρμόδιου υπουργού σε ερώτηση στη βουλή.
Υπογράψτε εδώ κατά των διώξεων αγωνιστών ενάντια στα διόδια. Έτσι στα δικαστήρια, σε όποια πόλη και αν γίνονται, αλλά και στα υπουργεία, θα βρισκόμαστε και όλοι εμείς.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε μη χρησιμοποιείτε (εφ΄ όσον είναι δυνατόν) Greeklish. Τα σχόλια εμφανίζονται όλα, εκτός αν είναι υβριστικά, διαφημιστικά ή άσχετα