Κοινή αφίσα της Επιτροπής Αγώνα Κηφισιάς και της Συντονιστικής Επιτροπής κατοίκων & φορέων ΒΑ Αττικής |
Παρά τις συνεχιζόμενες προσπάθειες παραπλάνησης από το
υπουργείο, η κατάσταση για τα διόδια, στην περιοχή μας αλλά και σε όλη την
Ελλάδα, ξεκαθαρίζει σιγά - σιγά. Το
υπουργείο προγραμματίζει νέα πλευρικά
διόδια, όχι με κουβούκλια αλλά ηλεκτρονικά, σε Βαρυμπόμπη με κόστος 0,50
Ευρώ ανά διέλευση, στον Άγιο Στέφανο με κόστος 0,80 Ευρώ και πιθανότατα και στη Μεταμόρφωση
με άγνωστο κόστος. Για να μπορέσει να
κατευνάσει τις αντιδράσεις και να τα περάσει, ανακοινώνει ελεύθερη διέλευση για μόνιμους κατοίκους και ταυτόχρονα
δημότες των δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς, Διονύσου και Ωρωπού (για τα πλευρικά
διόδια), «για μετακινήσεις εντός του ορίου των δήμων», και εξαγγέλλει την ηλεκτρονική καταγραφή δημοτών των
δήμων, μια βδομάδα πριν την κινητοποίηση
στον κόμβο της Βαρυμπόμπης. Χωρίς να τροποποιεί τη σύμβαση παραχώρησης που
δίνει το δικαίωμα στον εργολάβο να βάζει διόδια από τη Μεταμόρφωση και πάνω.
Αλλά οι κάτοικοι που έχουν καταλάβει τον εμπαιγμό, είναι έτοιμοι να αγωνιστούν,
και δε θα ανεχθούν υπαναχωρήσεις. Και οι
δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου, κάτω από τη λαϊκή πίεση και κατακραυγή,
εξαγγέλλουν κινητοποιήσεις, έστω και με καθυστέρηση 3 μηνών, μοιάζοντας να ξεπερνούν
τους αρχικούς τους ενδοιασμούς. Σε μας, στους πολίτες, εναπόκειται να
μετατρέψουμε τις κινητοποιήσεις σε ανυποχώρητο αγώνα και όχι προσχηματικό
πυροτέχνημα για τα μάτια του κόσμου, όπως πολλοί θα προτιμούσαν.
Η συνεχιζόμενη
παραπλάνηση και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης
Λαλίστατος ο υπουργός κος Σπίρτζης όλο αυτό το διάστημα, αλλά κυρίως μετά την υπογραφή της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για τα διόδια. Με συνεντεύξεις σε κανάλια και εφημερίδες, δελτία τύπου και τελευταία σε κομματική εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ στο Διόνυσο την Κυριακή 15/4 (δείτε αναλυτικά παρακάτω), μας «ενημέρωσε» (τα κείμενα σε κόκκινο είναι απομαγνητοφωνημένα από την ομιλία του υπουργού):
- Ότι δεν θα κατασκευαστούν νέα πλευρικά διόδια, εννοώντας τα κουβούκλια, όχι τις χρεώσεις διοδίων, που αυτές θα υπάρχουν και στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, αλλά πιθανότατα και στη Μεταμόρφωση και αλλού (βλέπε σχετική ανάλυση εδώ). Μιλάει για δήθεν κατάργηση διοδίων σκοπεύοντας να εκμαιεύσει πρωτοσέλιδους τίτλους σε φιλικά ΜΜΕ, να παραπλανήσει το γενικό πληθυσμό (που δεν ενδιαφέρεται συγκεκριμένα για το θέμα), και να κατευνάσει τις αντιδράσεις των κατοίκων, μέχρι να περάσουν τα νέα διόδια. Άλλωστε ο ίδιος ο υπουργός παραδέχτηκε στην εκδήλωση της Κυριακής ότι έχει θητεύσει στο λαϊκισμό (δες παρακάτω).
Οι τίτλοι της παραπλάνησης |
- Σαν τα ψιλά γράμματα σε παραπλανητικά συμβόλαια, μιλάει όσο μπορεί καλυμμένα για εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων εκεί όπου προβλέπονταν νέοι πλευρικοί σταθμοί.
- Μιλάει για αναλογικά (με χιλιομετροχρέωση) διόδια, λες και οι νέες «αναλογικές» χρεώσεις δεν θα μελετηθούν ώστε συνολικά να είναι μεγαλύτερες από τις σημερινές. Αφήνει έτσι τους πρόθυμους να ελπίζουν ότι το συνολικό κόστος θα μειωθεί. Ακόμα και δήμαρχοι τσίμπησαν.
o Για τα επιβατηγά οχήματα, καταγραφείς θα
υπάρχουν σε κάθε είσοδο / έξοδο της ΕΟ, που θα καταγράφουν την πινακίδα του
οχήματος στην είσοδο και έξοδό του, η πινακίδα θα χρεώνεται ανάλογα με τα
διανυθέντα χιλιόμετρα, και η εξόφληση θα γίνεται αυτόματα μέσω προαγορασμένης
κάρτας, μέσω εφαρμογής σε κινητό που θα χρεώνει πιστωτική κάρτα κλπ. Όλα τα
διόδια λοιπόν θα είναι πλέον πλευρικά.
o
Για τα φορτηγά θα υπάρχει υποχρέωση προμήθειας
συσκευής τύπου e-pass, αλλά μέσω αυτής θα καταγράφεται η διαδρομή του φορτηγού μέσω δορυφόρου και ανάλογα θα χρεώνεται. «Έτσι ενδεχομένως θα ελέγχεται και αν το φορτηγό
κινείται σε παράπλευρο δρόμο, κάτι το οποίο θα απαγορευτεί» γράφαμε, κάτι που
επιβεβαιώθηκε πλέον από τον υπουργό την Κυριακή (δες παρακάτω).
- Έτσι, το όλο θέμα των πλευρικών διοδίων στην περιοχή μας ανάγεται στο σε ποιες εισόδους / εξόδους θα υπάρχουν οι αισθητήρες. Η μη ύπαρξη πλέον κουβουκλίων για διόδια, με όλες τις υποδομές που αυτά απαιτούσαν, διευκολύνει τη γρήγορη και με μικρό κόστος πρόσθεση νέων πλευρικών διοδίων, οποτεδήποτε και οπουδήποτε. Η κρίσιμη μάχη θα δοθεί τώρα, στη μη αποδοχή νέων διοδίων με οποιαδήποτε μορφή. Αν περάσουν, με οποιαδήποτε δικαιολογία ή αντάλλαγμα, η ΕΟ θα γεμίσει διόδια από την Καλαμάτα μέχρι τη Μεταμόρφωση και μέχρι τον Έβρο.
- Εξαγγέλλει ελεύθερη διέλευση για μόνιμους κατοίκους και ταυτόχρονα δημότες των δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς, Διονύσου, «για μετακινήσεις εντός του ορίου των δήμων», «δείχνει» από μακριά στο φακό τις υπογραφές του παραχωρησιούχου σε σχετική συμφωνία (δες παρακάτω), σε κείμενο όμως «μη δημοσιεύσιμο σήμερα», που οι παραχωρησιούχοι διαψεύδουν.
o Η απαλλαγή θα ισχύει «για πάντα», είπε στην
εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ (δες παρακάτω). Αλλά για όσους δεν τρώνε κουτόχορτο,
αναφέρουμε απλώς παρόμοιες περιπτώσεις αλλού, με αποφάσεις του ίδιου υπουργού.
Ουδέν προσωρινότερον του «για πάντα» καθώς φαίνεται:
o
Το κόλπο είναι το ίδιο που έκαναν κι άλλοι πριν
απ’ αυτόν (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) για να μετριάσουν την αγανάκτηση και τους αγώνες των
άμεσα θιγόμενων. Και θα έχει ημερομηνία λήξης, μέχρι να περάσουν τα νέα διόδια.
Μετά, ο ίδιος υπουργός, ένας άλλος υπουργός της ίδιας κυβέρνησης, ή κάποια άλλη
κυβέρνηση θα το πάρουν πίσω, γιατί ο στόχος θα έχει επιτευχθεί.
o Η απαλλαγή αφορά σε «μετακινήσεις εντός του
ορίου των δήμων». Και με περηφάνια
αναγγέλλει ότι θα δοθούν και στους κατοίκους των Αχαρνών, για λόγους «ταξικής
μεροληψίας» τάχα. Για ποια διόδια άραγε, ποια είναι τα διόδια που βρίσκονται
εντός των ορίων του Δήμου Αχαρνών; Μια ματιά στο χάρτη του δήμου Αχαρνών μας αποκαλύπτει την αλήθεια: Νέα διόδια ετοιμάζονται
για τη Μεταμόφωση.
o Δίνει μάλιστα στη δημοσιότητα, 12 μήνες μετά
την ημερομηνία που είχε εξαγγείλει πέρυσι,
αλλά μια βδομάδα πριν την κινητοποίηση στη Βαρυμπόμπη (τυχαίο;), δελτίο τύπου που
αναγγέλλει την έναρξη της ηλεκτρονικής καταγραφής των μόνιμων κατοίκων των
Δήμων Αχαρνών, Διονύσου, Κηφισιάς και Ωρωπού για την ελεύθερη διέλευση τους από
τα νέα ηλεκτρονικά διόδια για τους πρώτους 3 δήμους, και από τα υπάρχοντα
πλευρικά για τον Ωρωπό.
- Εξαγγέλλει ελεύθερη διέλευση των «συμπολιτών μας με αναπηρία, που επίσης πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση και τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία». Μικρό το κόστος για τον εργολάβο, αλλά τουλάχιστον θετικό το μέτρο.
- Εξαγγέλλει «ειδικό Εκπτωτικό Πρόγραμμα Εργαζομένων που θα αφορά τους εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο, για να μετακινηθούν από και προς το χώρο εργασίας τους, θα εφαρμόζεται ανά ημερολογιακό μήνα και επιπλέον των τυχόν υφισταμένων εκπτωτικών προγραμμάτων μηνιαίων διαδρομών, παρέχοντας πέντε επιπλέον διαδρομές χωρίς την καταβολή αντιτίμου, αμέσως μετά την 40η μηνιαία διέλευση. Συγκεκριμένα θα παρέχεται :
o
Από την
11η ως την 20η διέλευση, έκπτωση 5%,
o
Από την 21η ως την 30η διέλευση, έκπτωση 15%,
o
Από την 31η ως την 40η διέλευση, έκπτωση 20%,
o
Από την 41η ως την 45η διέλευση, δωρεάν
διέλευση
o
Από την 46η ως την 50η διέλευση, έκπτωση 40%,
o
Από την 51η διέλευση, έκπτωση 50%»
Ας δούμε πόση
είναι μέση έκπτωση για έναν εργαζόμενο, με πίνακες:
Για μέσο όρο εργάσιμων ημερών 18,8 ανά
μήνα, δηλαδή 38 διελεύσεις ανά μήνα, έχουμε 3,60 διελεύσεις έκπτωση, δηλαδή
9,47%. Η έκπτωση είναι ίδια με το απλό πρόγραμμα (ανεξάρτητο διελεύσεων) της
Αττικής Οδού! Αυτό υπολόγισαν, και αυτό εμφανίζουν ως παροχή για τους
εργαζόμενους, τους οποίους τώρα υποχρεώνουν να πληρώνουν για να πάνε στη
δουλειά τους.
- Μετατοπίζει πλέον (για πρώτη φορά) την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών διοδίων σε 2 χρόνια, δηλ. μετά τις εκλογές. «Θέλουμε 4-5 μήνες για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια, και 1,5 - 2 χρόνια για να εγκατασταθεί το σύστημα. Και γιατί εξεγείρονται αφού ότι είναι να γίνει θα γίνει μετά από 2 χρόνια;» είπε στην εκδήλωση της περασμένης Κυριακής. Η πρόθεση προφανής, εν’ όψει της διαδήλωσης. Ωστόσο, στο πρόσφατο παρελθόν είχε τοποθετηθεί για σταδιακή εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων.
- Αποσιωπά το θέμα της ποινικοποίησης του αγώνα κατά των διοδίων, αφού αφήνει το ιδιώνυμο του νόμου Βορίδη άθικτο, 3 χρόνια μετά την άνοδο στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που είχε υποσχεθεί (όπως και τόσα άλλα) την κατάργησή του. Και δε σταματά διώξεις, ποινικές και οικονομικές, εναντίον όσων συμμετέχουν στα κινήματα ενάντια στα διόδια. Γιατί τα κινήματα τους χαλάνε τη σούπα, όπως τα άλλα για τους πλειστηριασμούς, που εκείνα αντιμετωπίζονται με το νέο ιδιώνυμο του ΣΥΡΙΖΑ.
- Τέλος, επιδίδεται σε μικροπολιτική του χειρίστου είδους: Θαυμάστε τοποθέτηση: «Το δήμο Κηφισιάς τον καταλαβαίνω. Έχει μια άλλη αντίληψη, το είχα ζήσει και στο Δήμο Παλιού Ψυχικού και Παπάγου, όπου άλλαζαν κάθε βδομάδα τα σήματα της τροχαίας για να μην περνάει ο υπόλοιπος κόσμος. Πρέπει να είναι στειρωμένες οι περιοχές αυτές. Στο δήμο Διονύσου, δεν το έχω καταλάβει, δήμαρχε θα μας το εξηγήσεις μετά. Γιατί υπάρχει μια τέτοια προσπάθεια; Αμφισβήτησαν κατ’ αρχάς ότι δεν θα γίνουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων. Είναι σε γνώση ότι βγήκε ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, και ότι είπαμε στους παραχωρησιούχους να μην προχωρήσουν σε καμία εργασία στη Βαρυμπόμπη, Α. Στέφανο, και Καλυφτάκη».
Δηλαδή τι μας λέει ο υπουργός; Ποντάροντας στην διαδεδομένη εντύπωση ότι όλοι οι δημότες της Κηφισιάς είναι πλούσιοι (θα έπρεπε εδώ κάποιος να τον πληροφορήσει για τη συνοικία των εργατικών κατοικιών στην Κάτω Κηφισιά για παράδειγμα), εμφανίζει την αντίθεση του δήμου (αλλά και των δημοτών) ως «ελιτίστικη». Σε ποιο εγχειρίδιο πολεοδομίας βρήκε άραγε γραμμένο ότι όπου υπάρχουν μεγάλοι οδικοί άξονες διαμπερούς κυκλοφορίας (και δεν υπάρχουν και πολλοί άλλοι εκτός από την ΕΟ), πάνω από 50 χρόνια ήδη, πρέπει αυτή η κυκλοφορία να διοχετεύεται στο τοπικό δίκτυο; Αγνοεί ότι το επιχείρημά του αυτό στηρίζει ακριβώς τις επιλογές των προκατόχων του (της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ), την πολιτική των οποίων (και τις συμβάσεις παραχώρησης που υπέγραψαν) καταγγέλλει; Θα δεχόταν ίσως να του στείλουμε τον λογαριασμό αίματος από τους επί πλέον θανάτους και τραυματισμούς που θα προκαλέσει;
Τα νέα διόδια μας αφορούν όλους, ακόμα και όσους δεν χρησιμοποιούν την Εθνική Οδό για τις μετακινήσεις τους. Γιατί η επιβολή τους θα εκτρέψει την κυκλοφορία προς το τοπικό δίκτυο και τους παραδρόμους (όπου υπάρχουν), αλλά και προς τις εναλλακτικές λεωφόρους (Κηφισίας, Τατοΐου, Λύρα) που είναι ήδη πηγμένες. Και αυτό εκτός από καθυστερήσεις, κόστος καυσίμων, εκνευρισμό και μόλυνση, θα προκαλέσει και φόρο αίματος με τα ατυχήματα που θα πολλαπλασιαστούν.
Όσο για το άλλο του «επιχείρημα», κανείς δεν αμφισβήτησε ότι «ότι δεν θα γίνουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων». Εκείνο που αμφισβήτησαν όλοι είναι ότι δεν θα μπουν νέα πλευρικά διόδια. Και οι πολίτες εξαγριώθηκαν από την κοροϊδία.
Οι αντιδράσεις των
δήμων και της περιφέρειας
Με 3 μήνες καθυστέρηση οι δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου προχωρούν
στην πρώτη κινητοποίηση, με συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Κυριακή 22 Απριλίου στις
11 το πρωί στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης. Το σύνθημά τους είναι:
Όχι διόδια σε Άγιο
Στέφανο και Βαρυμπόμπη.
Αντιδρούμε και ζητούμε
τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, ώστε να αποτραπεί οριστικά η τοποθέτηση
πάσης φύσεως διοδίων (πλευρικών, ηλεκτρονικών κλπ) στους παραπάνω κόμβους.
Το σύνθημα είναι σωστό, όσον αφορά τουλάχιστον τον Άγιο
Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη, αλλά
μερικό, αφού μοιάζει να μην ενδιαφέρεται για άλλες περιοχές. Ελπίζουμε μάλιστα οι δήμοι να επιμείνουν μέχρι
τέλους, και η αντίδρασή τους να μην αποτελέσει πυροτέχνημα που σώζει τα προσχήματα.
Ωστόσο, υπάρχουν και μελανά σημεία στις αντιδράσεις τους, τα οποία η Επιτροπή
Αγώνα Κηφισιάς επεσήμανε, μαζί με την κριτική της στην κυβερνητική προσπάθεια παραπλάνησης, σε παρεμβάσεις της στο Δημοτικό συμβούλιο, (δείτε εδώ),
στην ενημερωτική συνάντηση του Δήμου Κηφισιάς στις Αδάμες (δείτε εδώ), στο
ιστιολόγιό της, σε προκηρύξεις και σε όλες της τις δραστηριότητες για το θέμα.
Τα μελανά σημεία
- Η μεγάλη καθυστέρηση της κινητοποίησης, 3 μήνες μετά την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και την αγανάκτηση που ξεσήκωσε, ήταν στην κατεύθυνση της εκτόνωσης των αντιδράσεων, δίνοντας την εντύπωση στους δημότες ότι οι διοικήσεις των δήμων δεν πιστεύουν πραγματικά αυτόν τον αγώνα, και ταυτόχρονα έδωσε χρόνο στην κυβέρνηση να διαχειριστεί επικοινωνιακά το θέμα, με συνεντεύξεις, εκδηλώσεις, εξαγγελίες, έναρξη ηλεκτρονικής καταγραφής κατοίκων κλπ.
- Οι απόψεις που εκφράστηκαν στο ΔΣ Κηφισιάς (και από το δήμαρχο), ότι πρέπει να περιμένουμε τη μελέτη των ηλεκτρονικών διοδίων (την οποία ακόμα περιμένουμε), για να δούμε μήπως το συνολικό κόστος της διαδρομής προς Θήβα είναι μικρότερο από το σημερινό, και η «έκπληξη» του υπουργού για τη στάση των 2 δήμων, ίσως να κρύβουν και λογικές διαπραγμάτευσης για ανταλλάγματα από το υπουργείο προς τους δήμους. Η τελική μεταστροφή των δήμων είναι θετική, και ελπίζουμε να είναι μόνιμη.
- Ο περιορισμός των αντιδράσεων στους δήμους Κηφισιάς και Διονύσου, αφήνοντας τους επίσης άμεσα ενδιαφερόμενους δήμους Αχαρνών και Ωρωπού (αλλά και άλλους) απ’ έξω, στενεύει το πλαίσιο του αγώνα. Γιατί απέρριψε ο δήμος Κηφισιάς το ψήφισμα του 2014 του διασυντονιστικού των δήμων και κινημάτων Κηφισιάς, Διονύσου και Ωρωπού, που κατέθεσε η Επιτροπή Αγώνα Κηφισιάς ως πρόταση απόφασης του ΔΣ; Γιατί στένεψε το πλαίσιο των διεκδικήσεων περιορίζοντάς το στα διόδια της Βαρυμπόμπης και Α. Στεφάνου; Γιατί απαλείφθηκε ο στόχος «Όχι διόδια στην Αττική», στόχος που συγκεντρώνει δυνάμεις και από άλλους δήμους και οδηγεί σε κοινή δράση κατά των διοδίων; Και γιατί αντί για σύγκλιση του διασυντονιστικού των 3 δήμων και κινημάτων που υπήρχε από το 2014, συγκάλεσαν οι δήμοι «διαπαραταξιακές» επιτροπές των δημοτικών τους συμβουλίων; Μήπως βασικό τους μέλημα είναι ο έλεγχος του αγώνα, προετοιμάζοντας έτσι και τις προϋποθέσεις για την έκβασή του;
- Η επίμονη αντιπαράθεση (και μέσα στο ΔΣ της Κηφισιάς) απέναντι στην άποψη «Δημόσιοι, ελεύθεροι δρόμοι σε όλη την χώρα». Τόσο πολύ έχει τυφλώσει η νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία τους δημοτικούς μας άρχοντες (και όχι μόνο), ώστε να αγνοούν ότι η μισή Ευρώπη(*) έχει δρόμους χωρίς διόδια; Ή μήπως είναι άδικο να πληρώνουν αναλογικά περισσότερο οι έχοντες (μέσω της άμεσης φορολογίας), για απολύτως αναγκαία για τη ζωή δημόσια αγαθά, και όχι οι κατά τεκμήριο φτωχότεροι χρήστες των αγαθών; Ακόμα περισσότερο, όταν στην περίπτωση των διοδίων, τα διόδια μένουν ακόμα και όταν αποπληρωθεί το κόστος κατασκευής των δρόμων (βλέπε Αττική Οδός); Θέλουν να βάλουν νέα διόδια στη Βαρυμπόμπη και τον Α. Στέφανο, σε δρόμους που έχουν τελειώσει πριν πολλές δεκαετίες! Το σύνθημα μοιάζει ουτοπικό σε μια Ελλάδα αποικία χρέους, αφού προϋποθέτει ευρύτερες ανατροπές, ωστόσο εμάς εξακολουθεί να μας εμπνέει.
(*) Συνοπτικά:
Χώρες χωρίς διόδια
Ανδόρα, Εσθονία, Φιλανδία, Ισλανδία, Κόσοβο, Κύπρος, Λιχτενστάιν, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Μονακό, Σαν Μαρίνο, Ουκρανία
Χώρες με διόδια μόνο υπό προϋποθέσεις
Γερμανία (μόνο φορτηγά > 7,5 τόννους)
Χώρες με διόδια μόνο σε μεγάλα τούνελ ή γέφυρες
Αλβανία, Βέλγιο, Δανία, Μαυροβούνιο, Ολλανδία, Σουηδία, Λιθουανία (για οχήματα άνω των 3,5 τόνων), Λετονία (για οχήματα άνω των 3,5 τόνων)
- Όσο για την περιφέρεια, προσέφυγε κι αυτή στο ΣτΕ ενάντια στην έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (όπως και οι 2 δήμοι), ωστόσο επί της ουσίας ευθυγραμμίζεται με την κυβέρνηση: Αποδέχεται τα ηλεκτρονικά διόδια, και ζητάει δραστική τους μείωση (όσο και αν κάποιοι από την Περιφέρεια το αρνήθηκαν στην πρόσφατη ενημερωτική συνάντηση του δήμου Κηφισιάς).
Η κινητοποίηση στη Βαρυμπόμπη
Η κρίσιμη μάχη θα δοθεί την Κυριακή 22 Απριλίου στις 11 το πρωί, στον κόμβο της Βαρυμπόμπης. Οι 2 δήμοι έχουν ανακοινώσει ότι θα κολλήσουν αφίσες, θα αναρτήσουν αεροπανό, θα μοιράσουν προκηρύξεις.
Η Επιτροπή Αγώνα Κηφισιάς, θα βρίσκεται εκεί, μαζί με τη Συντονιστική Επιτροπή Φορέων και κατοίκων ΒΑ Αττικής για κοινωνικά δικαιώματα και δημόσια αγαθά, και άλλα κινήματα της Αττικής.
Σε εξορμήσεις σε λαϊκές αγορές, στο σταθμό της Κηφισιάς και σε γειτονιές του δήμου μας μοιράζεται η παρακάτω προκήρυξη:
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ στην
ΓΕΦΥΡΑ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗΣ
- ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΔΙΟΔΙΑ -
ΚΥΡΙΑΚΗ 22 Απριλίου 2018 στις 11 πμ.
- ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΔΙΟΔΙΑ -
ΚΥΡΙΑΚΗ 22 Απριλίου 2018 στις 11 πμ.
ΟΧΙ
ΝΕΑ ΠΛΕΥΡΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ
ΣΤΟΥΣ
ΚΟΜΒΟΥΣ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗΣ και ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΥ
- Δημόσιοι, ελεύθεροι δρόμοι σε όλη την χώρα, χωρίς νταβατζήδες-εργολάβους, επιχειρηματίες και διόδια. Οι δρόμοι είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό, ελεύθερη πρόσβαση στα σπίτια και στις δουλειές μας.
- Όχι σε όλα τα διόδια, συμβατικά ή ηλεκτρονικά.
- Όχι στην εγκατάσταση νέων διοδίων και κατάργηση όλων των υφιστάμενων πλευρικών και μετωπικών διοδίων στην Αττική.
- Όχι στον εμπαιγμό του υπουργού Σπίρτζη με τις υποτιθέμενες κάρτες ελευθέρας σε ανύπαρκτα! διόδια, χωρίς τη συμφωνία της εταιρείας που απαιτείται.
- Κατάργηση του νόμου Βορίδη που συνεχίζει να διατηρεί ακέραιο η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ποινικοποιεί τις κινητοποιήσεις στα διόδια.
- Να σταματήσουν άμεσα οι ποινικές και οικονομικές διώξεις εναντίον όσων συμμετέχουν στα κινήματα ενάντια στα διόδια.
- Ετοιμότητα τους πολίτες της περιοχής για τυχόν υπαναχώρηση των Δημοτικών Αρχών από τις αποφάσεις τους εναντίον όλων των μορφών διοδίων στην Αττική.
- Επαναλειτουργία της Διαδημοτικής Επιτροπής των τριών Δήμων (Κηφισιάς-Διονύσου-Ωρωπού) μαζί με τα κινήματα των περιοχών.
- Δημιουργία Παναττικής Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα για να φύγουν τα διόδια από την Αττική.
- Κλιμάκωση του Αγώνα, κανένας εφησυχασμός
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΗΦΙΣΙΑΣ ενάντια στα μέτρα ΔΝΤ-ΕΕ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΩΝ Β.Α. ΑΤΤΙΚΗΣ
_______________________________
Παράρτημα: Η ομιλία Σπίρτζη στις 15/4
Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 15/4 στο Διόνυσο, κομματική εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ, με ομιλητή τον κο. Σπίρτζη, υπουργό υποδομών, ο οποίος και αναφέρθηκε για άλλη μια φορά στο θέμα των διοδίων. Παρά το φίλιο ακροατήριο, υπήρξαν και αρκετές αντιδράσεις από τους παρευρισκόμενους, πράγμα που δείχνει ότι η προσπάθεια να περάσουν τα διόδια δε θα είναι εύκολη.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο δήμαρχος Διονύσου και εκ μέρους του δήμου Κηφισιάς, ο κος Λιανός (ο δήμαρχος Κηφισιάς ήταν άρρωστος).
Στην κριτική μας παραπάνω, έχουμε αναφερθεί σε όλα τα σημαντικά σημεία της ομιλίας του. Ωστόσο, για λόγους πληρότητας της ενημέρωσης, δείτε την ολόκληρη εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε μη χρησιμοποιείτε (εφ΄ όσον είναι δυνατόν) Greeklish. Τα σχόλια εμφανίζονται όλα, εκτός αν είναι υβριστικά, διαφημιστικά ή άσχετα